onsdag 21. oktober 2015

Rasmus og Star Wars på barnefilmklubben

I helga besøkte jeg Barnefilmklubben i Trondheim! Dette er noe jeg har gjort 1- 2 ganger i året i mange år nå! I løpet av en helg lærte jeg bort animasjon til 25 barn. Tema denne helgen var musikkvideo og Star Wars. På musikkvideokurset kom det faktisk bare jenter, noe som er ganske unikt. Noe som er mindre unikt er at det kom 13 gutter på Star Wars- kurset. :-)
Her ser dere Gorilla fra låten "Gorilla" av Rasmus og verdens beste band. Ta en titt på filmen lengre ned i blogposten, jeg lover en morsom opplevelse!

I mangel på Animasjonsboks for iPad for dette oppdraget, fikk jeg testet ut noen nye stativer. Jeg likte de veldig godt; ,mye lettere å frakte med seg enn tunge kamerastativer, og de var enkle å manøvrere. I tillegg slipper vi å risikere at barna dulter borti kamerastativet med bena, da dette er festet til bordkanten. Minus er selvfølgelig at det slipper inn lys fra vinduer og at vi dermed animerer skyggene som lages. I så måte er Animasjonsboks for iPad å anbefale fremfor bruk av stativ.


Jeg vil rette en takk til Rasmus i "Rasmus og verdens beste band" for lån av musikk vederlagsfritt! Dette var skikkelig moro for barna, og de nynnet med på alle låtene gjennom hele dagen! Tusen takk!


Ingen kommentarer: